fbpx

Viikon vinkit polkujuoksijalle – vko 7

Myös tällä viikolla tarjoamme kimmoisuus- ja nopeusharjoitteita. Lisää nämä kolme harjoitusta tavallisiin juoksutreeneihisi 1-2 kertaa viikossa ja huomaat eron kesällä 🙂

Muista lämmitellä hyvin ennen harjoitusten alkua ja venytellä erityisesti takareidet ja pohkeet treenin jälkeen.

Kimmoisat askeleet

Liike 1: Tasajalkahypyt penkin yli

Pidä keskivartalo vahvana. 2 x 20 kertaa, 1 min kävely/hölkkä väliin.

Liike 2: Loikat eteenpäin

Pitkät loikat eteenpäin. 2 x 20 kertaa, 1 min kävely/hölkkä väliin.

Liike 3: Juoksuvedot kiihdyttäen

Aloita juoksu paikoillaan seisten ja kiihdytä, kunnes pääset miltei maksimivauhtiin. Juokse 5 x noin 60 m:n vetoja, joista viimeiset 10 m lähellä maksimivauhtia. Keskity hyvään juoksutekniikkaan. 1 min kävely / hölkkä väliin.

Tee vähän joka päivä ja voi hyvin!